четвер07 листопада 2024
newspn.in.ua

Київ виявився грубим порушником мовних законів.

Державна служба України з питань безпеки харчових продуктів та захисту споживачів підвела підсумки моніторингу рекламної діяльності в країні за дев'ять місяців 2024 року.
Киев стал злостным нарушителем языкового законодательства.

Держпродспоживслужба підсумувала результати моніторингу рекламної діяльності в Україні за дев'ять місяців 2024 року

Найбільше порушень виявлено у Києві та Харківській області. Про це інформує Держпродспоживслужба.

Контрольний орган зафіксував, що в багатьох регіонах не дотримуються мовного законодавства, є численні випадки, коли в рекламі використовується мова країни-агресора. Загальна сума штрафів за ці правопорушення склала 1,1 мільйона гривень.

Крім того, зафіксовано понад двісті порушень у рекламі медичних товарів та послуг. Такі оголошення містили інформацію без попереджень про можливу шкоду самолікування та рекламували осіб, які видавали себе за медичних працівників. Загальна сума накладених штрафів досягла майже 600 тисяч гривень.

«На жаль, не весь рекламний контент є чесним і прозорим. Деякі рекламодавці ігнорують вимоги законодавства, створюючи та поширюючи недобросовісну рекламу», – підкреслив заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.

Нагадаємо: у жовтні 2023 року кореспондент «Каштан NEWS» ділився враженнями від рекламного засилля в підземному вестибюлі станції «Площа Українських Героїв». Ми не помітили жодної соціальної реклами про українських Героїв ані на стінах тунелю, ані в переходах між станціями, ані на метро-лайтах. Стіни вестибюлю станції заполонила нав'язлива реклама товарів відомої торговельної мережі. Майже на кожному кроці пасажирів супроводжували малюнки з зображенням якихось мутантів з хвостами русалок, а також жахливих зайців у окулярах. І це на рекламних площах станції, що носить ім'я Українських Героїв!

«Kаштан NEWS» також повідомляв, що в Києві були запроваджені нововведення щодо правил розміщення рекламних вивісок на будинках, а також їх оформлення. В Управлінні з питань реклами КМДА стверджують, що це зроблено для збереження історичного середовища міста та забезпечення комфорту мешканців. Але чому ж ми не бачимо позитивних змін?

У грудні 2024 року журналіст «Kаштан NEWS» у матеріалі Упасти на Хрещатику… від реклами розкритикував роботу чиновників КМДА, які навіть на відстані двохсот метрів від муніципалітету не помічають написів російською. «Сеть туристических информационных центров» – читаємо на павільйонах біля Майдану Незалежності та Бессарабського ринку.

Також нагадаємо, що на початку 2022 року Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь звернувся до міських голів деяких міст, зокрема до Віталія Кличка. Підставою стали порушення мовного законодавства, одним із «рекордсменів» було названо Київ. На адресу мовного омбудсмена надходили численні скарги громадян щодо розміщення недержавною мовою інформації для загального ознайомлення, зокрема вивісок, табличок, написів тощо, а також зовнішньої реклами на території об'єктів благоустрою.

Сьогодні Держпродспоживслужба також назвала Київ серед порушників мовного законодавства. Коли ж у команді Кличка зроблять принципові висновки?