Комунальне підприємство «Київпастранс» 28 жовтня оголошує тендер – через аукціон планує придбати п’ять низькопідлогових трисекційних самохідних трамвайних вагонів довжиною 25,5-28 метрів
На цю закупівлю з міського бюджету передбачено витрати в розмірі 493 мільйони 71 тисячу 381 гривню, як зазначено на сайті «Прозорро».
За технічними умовами, трамваї мають бути виготовлені не раніше 2024 року, містити до 60 сидячих місць та щонайменше одне місце для пасажира в кріслі-колясці, а також мати USB-порти для заряджання гаджетів у салоні.
Крім того, трамваї повинні мати можливість автономного руху на відстань не менше тисячі метрів на горизонтальній прямій ділянці. Гарантійний термін становить 24 місяці з дати введення в експлуатацію.
Умови також передбачають стовідсоткову післяоплату протягом п’яти робочих днів з моменту підписання видаткової накладної на фактично поставлену партію товару. Поставка трамваїв повинна бути завершена до 31 грудня 2025 року.
Згідно з інформацією порталу AllTransUA, під критерій, зазначений у технічних умовах, підходять дві моделі трамваїв, що вже експлуатуються в Києві, – виробництва польської Pesa та українського «Татра-Південь».
Проте, у Києві через зношеність рейок як старі, так і нові трамваї часто сходять із колій. Додатково, нові трамваї більш чутливі до недоліків дорожньої інфраструктури, що негативно впливає на їхні експлуатаційні та технічні характеристики.
Про це заявляв на сайті Kaштан NEWS відомий київський урбаніст, співзасновник Громадської організації «Пасажири Києва» Олександр Гречко.
Ситуація з трамваями в Києві має ті ж проблеми, що й з колісним транспортом: ми купуємо новий рухомий склад, але не інвестуємо в розвиток інфраструктури. Як наслідок — термін і якість служби цього транспорту швидко скорочуються.
«Найгірші» трамвайні ділянки в столиці розташовані на вулицях Глибочицька та Дмитрівська. Там — жахливий стан колій. До того ж ці вулиці щільно запарковані автівками. А міська влада, Дептранс, нібито не звертають на це уваги», — розповідав Гречко.
За його словами, для впорядкування цих ділянок необхідна повна реконструкція — із заміною підземних мереж, дизайном вулиць, шляхів руху для трамваїв, автомобілів і пішоходів.
Отже, як підкреслив Гречко, місту потрібно кардинально переглянути своє ставлення до трамваїв і почати інвестувати кошти в заміну зношених трамвайних колій, зниження шуму, модернізацію стрілочних розв'язок та будівництво нових посадкових платформ.
«А наразі комунальники обмежуються точковими ремонтами, які часто є неякісними і вибірковими. Наприклад, ремонт колій на Борщагівці, біля Дарницького вокзалу, не був завершений належним чином. Внаслідок таких необдуманих підходів витрачаються великі кошти, а на поліпшення якості руху такі ремонти не впливають, а в деяких випадках — ситуація стає ще гіршою», — поділився інформацією транспортний аналітик.