неділя09 березня 2025
newspn.in.ua

Суд завершив справу щодо шахрайського будівництва метро на Виноградар.

Підрядник, який отримав фінансування з міського бюджету для зведення метрополітену на Виноградарі, зобов'язаний повернути ці кошти до бюджету Києва.
Суд завершил дело о сомнительном строительстве метро на Виноградаре.

Підрядник, який «вивів» кошти з міського бюджету для будівництва метро на Виноградар, зобов'язаний повернути їх до скарбниці Києва

Таке рішення ухвалив Верховний Суд, і воно є остаточним.

Йдеться про 139 мільйонів гривень. Замість того, щоб реалізувати проект метро на Виноградар, підрядник розмістив ці кошти на депозиті.

Про це повідомляє Київська міська прокуратура, яка подала відповідний позов у цій справі.

Встановивши, що бюджетні кошти були розміщені на депозитних рахунках, столична прокуратура ще у 2021 році звернулась до суду з вимогою стягнути отримані відсотки в розмірі понад 139 млн грн на користь громади Києва.

Справи розглядалися в судах неодноразово. У квітні та жовтні 2024 року Господарський суд Києва та Північний апеляційний господарський суд повністю задовольнили позов прокурора та ухвалили рішення стягнути з підрядної організації нараховані відсотки до бюджету столиці.

Не погоджуючися з рішеннями суду, підрядник оскаржив їх у Верховному Суді, який відмовив у задоволенні касаційної скарги компанії та залишив в силі рішення судів попередніх інстанцій.

Як повідомляв Kаштан NEWS, будівництво метро здійснювала компанія «Київметробуд». Її фінансували з міського бюджету протягом багатьох років. Однак керівництво столиці не хотіло визнати, що ситуація з будівництвом є критичною. Мер міста Кличко навіть вибачався перед киянами за передчасні обіцянки щодо відкриття нових станцій.

Станції метро «Мостицька» та «Проспект Правди» в Києві почали будувати у 2019 році. Планувалося, що їх відкриють ще в грудні 2021 року.

Нагадаємо: у вересні 2021 року компанія «Київметробуд», яка була генеральним підрядником будівництва двох станцій на Виноградар, просила продовжити терміни дії договору. Будівельники тоді стверджували, що не встигають завершити роботи до кінця 2021 року.

Компанія звернулася до суду з проханням перенести терміни здачі з листопада 2021 року на травень 2023 року. У лютому 2023 року «Київметробуд» відновив будівництво метро на Виноградар, проте активні роботи не проводилися з осені 2023 року.

Згодом Комунальне підприємство «Київський метрополітен» через зрив термінів розірвало договір на будівництво гілки метро на Виноградар. Наступним генеральним підрядником стала компанія «Автострада» Максима Шкіля.