19 січня 1980 року в родині Джона Баттона та Сімони Лайонс, які проживали в невеличкому містечку Фрум, з'явився на світ син – Дженсон. Він став четвертою дитиною в сім'ї, проте першим і єдиним хлопчиком. Захоплення гонками у нашого героя зародилося завдяки батькові, який брав участь у ралі-кросі і носив прізвисько "Колорадський жук".
Батько всіляко підтримував прагнення молодшого Баттона продовжити гоночну традицію. У той же час, мати тривалий час виступала проти, стверджуючи, що це занадто небезпечне заняття.
Незважаючи на ці "протести", у віці восьми років Дженсон вперше сів за кермо картингу і почав участь у змаганнях. У 1991 році він здобув свою першу значну нагороду – титул чемпіона Британії в категорії кадетів, а в 1997 році завоював престижний титул чемпіона Європи з картингу, що привернуло увагу гоночних команд.
Перехід до "великого автоспорту" відбувся в 1998 році, коли Баттон почав виступати у Формулі-Форд, де досяг значних успіхів. Він не лише виграв чемпіонат Великобританії, але й завоював престижний трофей Formula Ford Festival, що дало йому можливість провести тести боліду Формули-1 команди Макларен.
Наступний рік Дженсон провів у британській Формулі-3, де зайняв третє місце. Цей результат знову привернув увагу "високих" команд автоспорту.
У 2000 році Дженсон дебютував у Формулі-1, виступаючи за команду Вільямс. До переходу в "королівські перегони" британець підійшов серйозно, навіть розірвав стосунки зі своєю дівчиною, оскільки вважав, що вона відволікає його від автоспорту.
Цікавий факт: У 2001 році на екрани вийшов фільм "Гонщик". Хоча події фільму відбуваються в американській серії ChampCar, багато елементів сюжету було запозичено з Формули-1 кінця 90-х. Прототипом одного з головних персонажів Джиммі Блая став Дженсон Баттон, який на той час вже встиг стати зіркою гонок у Великій Британії.
У своїх дебютних перегонах на Гран-прі Австралії, незважаючи на старт з 21-ї позиції, Дженсон мав всі шанси заробити очки. Проте поломка двигуна за 12 кіл до фінішу змусила його зійти з дистанції.
Однак початок гонки справив велике враження на багатьох. Наступний етап приніс перший заліковий бал.
Загалом ніхто не покладав великих сподівань на сезон. Лідери сезону (Макларен та Феррарі) були далеко попереду. А десь у тіні битви Шумахера та Гаккінена проходила боротьба другого ешелону за третє місце в Кубку конструкторів і п’яте в особистому заліку.
Вільямс лише починав вибиратися з кризи, яка почалася два роки тому через низку факторів, головним з яких був відхід Едріана Ньюї з команди.
Найкращим результатом Дженсона у сезоні стало 4 місце в Німеччині. Звичайно, всю славу з того етапу отримав Рубенс Барікелло, який здобув свою першу перемогу, стартуючи з 18-ї позиції. А на фоні цього залишився непоміченим ще один подвиг: Баттон, який почав гонку останнім, на автомобілі "другого ешелону" здійснив прорив на мокрій трасі, ставши "найкращим серед інших".
Вже тоді проявилося вміння нашого героя ухвалювати розумні рішення в умовах мінливої погоди, що згодом стало його візитівкою.
Протягом року британець лише 6 разів фінішував у топ-6. Нагадую, тоді очки нараховувалися за системою 10-6-4-3-2-1. Таким чином, Дженсон набрав 12 очок. Це було вдвічі менше, ніж у його напарника – Ральфа Шумахера (молодшого брата "Червоного Барона"). У підсумковому протоколі це була восьма позиція. А Вільямс зайняв третє місце в командному заліку.
"Залізний Френк" завжди славився дуже жорстким ставленням до своїх гонщиків. Чого варте лише звільнення Найджела Менселла одразу після того, як той став чемпіоном у домінуючому стилі. Куди менш відомі пілоти із ще більшою легкістю залишалися "на морозі".
Проте історія Баттона була іншою – його взяли до команди лише на один сезон.
Хороші результати у 2001 році дозволили нашому герою вести переговори з кількома командами. Багато хто бажав отримати талановитого пілота.
Дженсон обрав команду Бенеттон, яка була викуплена концерном Рено. А до керівництва повернувся "злий геній" Флавіо Бріаторе.
Варто зазначити, що на батьківщині у Великій Британії Баттон завжди був на перших шпальтах преси. Його постійно вихваляли, називаючи майбутнім чемпіоном. І поступово він піддався "зірковій хворобі".
Якщо півтора роки тому він розірвав стосунки заради кар'єри гонщика, то тепер проводив занадто багато часу зі своєю новою дівчиною – співачкою Луїзою Гріффітс.
Нашого героя регулярно бачили в елітних клубах по всій Європі, а також він постійно з'являвся на обкладинках світських журналів, що негативно впливало на його репутацію.</