В певний момент угода з балканською країною опинилася на межі зриву через два фактори: погіршення відносин між Італією та Албанією на державному рівні, а також бажання албанської сторони в останній момент переглянути умови угоди, зменшивши суму виплати організаторам Джиро, компанії RCS Sport. Останні вже почали розробляти альтернативний варіант Grande Partenza на Сицилії, але врешті-решт вдалося досягти компромісу з албанською стороною.
Запізнення з презентацією маршруту Джиро створювало труднощі для команд у плануванні нового сезону, тому, за чутками, ескіз маршруту "Корса роза", максимально наближений до остаточної версії, вони отримали ще наприкінці листопада.
Отже, Джиро-2025 проходитиме з 9 травня до 1 червня, і вперше в історії гонка відвідає Албанію. Загалом за цей час відбудеться 21 етап на сумарну дистанцію 3413 км з трьома днями відпочинку замість звичних двох. Такий формат вже неодноразово використовувався на Джиро, коли гонка стартувала за межами Італії. Гонщикам надається додатковий день відпочинку, щоб спокійно перебратися на Апеннінський півострів після трьох стартових етапів в Албанії. Загальний набір висоти за три тижні складе 52500 метрів.
Серед 21 етапу 2 будуть індивідуальними гонками з роздільним стартом – на 13,7 км на другому етапі в Тірані та на 28,6 км на десятому етапі між Пізою та Луккою. Середня дистанція 19 групових етапів складе 177,5 км – на 5 км більше, ніж на Тур де Франс-2025. З 19 групових етапів 7 будуть рівнинними, 5 – середньогірними, а ще 5 – високогірними. Окрім старту в Албанії, Джиро ще раз покине територію Італії: наприкінці другого тижня гонка завітає до Словенії, на фініш в Новій Горіці. Фінішуватиме гонка втретє поспіль спринтерським етапом до Риму.
Перші три етапи в Албанії будуть досить складними, і жоден з них не надасть шансів для чистих спринтерів. Гонка стартуватиме 164-кілометровим відрізком з Дурреша в Тірану. У середині дистанції гонщиків чекає підйом 2-ї категорії Грачен: 13,5 км з середнім градієнтом 5,2%. За 45 км до фінішу гонщики в’їдуть в Тірану, де їх чекатиме два кола зі штурмом підйому 3-ї категорії Суррель, останній з яких – за 11,3 км до фінішу. Чисті спринтери тут точно не витримають, при бажанні можна навіть перетворити перший етап на першу пробу сил генеральщиків.
Після цього гонщики залишаться у столиці Албанії, де на них, як вже згадувалося, чекатиме перша розділка. Вона також не буде рівнинною: в середині майже 14-кілометрової дистанції на гонщиків чекає пагорб Саук: 1,8 км з середнім ухилом майже 4%. Проте головною складністю може стати не рельєф, а технічна складова: велика кількість різких поворотів – явище абсолютно типове для розділок, які проходять всередині міста. Якщо в Тірані ще й піде дощ – це може стати досить небезпечним.
Найважчий підйом албанської частини Джиро чекатиме на гонщиків на третьому етапі зі стартом і фінішем у Влорі. За 50 км до фінішу розпочнеться штурм перевалу Кафа е Ллогарасе: 10,7 км, середній градієнт – 7,4%. Цьому підйому присвоїли лише другу категорію, хоча за своєю складністю він міг би потягнути навіть на першу. Проте той факт, що його вершина розташована за 38,4 км до фінішу, значно знижує шанси на те, що тут ми побачимо очне протистояння грандів загального заліку.
Після трьох етапів в Албанії гонщики отримають перший день відпочинку, після чого гонка переміститься на південь Апеннінського півострова. Лише після повернення в Італію спринтери отримають свої перші шанси проявити себе. Можливих шансів буде, можливо, навіть три поспіль. Четвертий етап з Альберобелло до Лечче буде столоподібним, а ось розв’язка п’ятого етапу до Матери – не зовсім рівнинна. Втім, передфінішні пагорби не надто серйозні, тому якщо вони і виб’ють когось із боротьби за перемогу, то лише абсолютно "паркетних" спринтерів на кшталт Фабіо Якобсена.
Шостий етап до Неаполя також почнеться з пагорбів, проте розв’язка абсолютно рівнинна. Тому, скоріше за все, це ще один шанс для спринтерів, а складнощі рельєфу на початку впливають лише на формування та особовий склад учасників відриву дня.
Після трьох спринтерських днів на півдні Італії гонщики почнуть рухатися на північ, і на сьомому етапі заїдуть в Апеннінські гори, де їх чекатиме перший гірський етап і перший гірський фініш Джиро-2025. 168-кілометрова дистанція від Кастель ді Сангро до Тальякоццо розпочнеться зі штурму підйому Роккаразо, який бував фінішним і на Джиро, і на Тіррено – Адріатико. У середині етапу – ще два перевали 2-ї категорії: Монте Урано (4,5 км, 9,4%) та Вадо делла Форчелла (21,6 км, 3,6%). Перший гірський фініш у Тальякоццо буде не надто складним: 12,6 км з середнім градієнтом 5,4%. Підйом відверто легкий, лише на останніх 3 км крутизна перевищуватиме 7%. Можна знову повторити заїжджену фразу: "на такому етапі Джиро можна програти, але не виграти".