неділя23 лютого 2025
newspn.in.ua

Великі автомобілі можуть бути небезпечними, - дослідження.

Великі автомобілі можуть бути небезпечними, – дослідження.
Исследование показывает, что крупные автомобили могут представлять опасность.
Большие автомобили могут быть опасными, – исследование

Великі автомобілі можуть бути небезпечними, – дослідження

Згідно з дослідженням IIHS, великі автомобілі створюють більший ризик для інших водіїв.

Багато водіїв вважають, що чим більший автомобіль, тим безпечніше він буде при лобовому зіткненні. Однак нещодавнє дослідження Інституту страхування дорожньої безпеки (IIHS) показує, що є момент, коли «більший» не обов'язково означає «кращий».  

Насправді, дослідження показує, що важкі автомобілі практично не покращують рівень безпеки, а в деяких випадках представляють більший ризик для водіїв інших транспортних засобів. 

В середньому нові автомобілі, що продаються в США, важать приблизно 4000 фунтів (1814 кг). Очевидно, що середній позашляховик і пікап важчі середнього автомобіля, вага якого в період з 2017 по 2022 рік становила приблизно 3308 фунтів (1500 кг). Нові дані показують, що для автомобілів, які важать менше середнього на ринку, ризик загибелі пасажирів внаслідок аварії значно зменшується на кожні 500 фунтів (227 кг) додаткової ваги. Але збільшення ваги понад 4000 фунтів в середньому мало що змінить. 

Наприклад, додавання 500 фунтів до автомобілів нижче середнього рівня автопарку зменшило рівень смертності водіїв на 17 смертей на мільйон автомобілів. Для порівняння, додавання 500 фунтів до середнього ваги пікапа зменшило рівень смертності водіїв всього на одну смерть на мільйон автомобілів. 

IIHS протягом багатьох років досліджує сумісність транспортних засобів різних розмірів під час аварії. Сумісність автомобілів різних сегментів з часом покращилася, тепер у сучасних пікапах і позашляховиках є передня частина, яка краще узгоджується з передньою частиною менших автомобілів.

У період з 2011 по 2016 рік пасажири автомобілів мали на 90% більше шансів загинути в аваріях з позашляховиками вагою понад 5000 фунтів (2267 кг) у порівнянні з аваріями з іншими автомобілями. З тих пір ситуація покращилася. Дані про ДТП за 2017-2022 роки показують, що цей підвищений ризик загибелі пасажирів автомобіля значно зменшився до 20%. Подібним чином у 2011-2016 роках пікапи мали в 2,5 рази більшу ймовірність летальних випадків, ніж автомобілі, а в 2017-2022 роках цей показник зменшився менш ніж вдвічі. 

«Це позитивний розвиток подій, що автомобілі та позашляховики тепер ближче за вагою, – сказав президент IIHS Девід Харкі. — Ці цифри показують, що перехід на легші пікапи також може мати великі переваги, особливо тому, що багато водіїв не використовують свої пікапи для перевезення важких вантажів». 

За словами старшого статистика IIHS Сема Монфорта, «автомобілі важчі за середні з більшою ймовірністю зіткнуться з транспортними засобами, легшими за них самих, тоді як для транспортних засобів, які легші за середні, справедливо протилежне. Цей аналіз показує, що вибір надважкого транспортного засобу не робить вас більш безпечним, але створює більшу небезпеку для інших людей». 

Отже, якщо хтось думає, що для безпеки краще перейти на більш потужний позашляховик або пікап, це дослідження показує помилковість такого рішення.

motorcar.com.ua